lauantaina, elokuuta 04, 2007

Rippituolissa

Niin... Siis kyllä mulla oli ajatus blogata jo aikaisemmin, siinä vaiheessa, kun kietaisuneuleen etu- ja takakappaleet olivat valmiit. Sitten tuli ompeluongelmia, reunojen viimeistelypähkäilyjä, langanpätkien päättelyä ja vielä se pingottaminenkin... kyllä te tiedätte. Kun vihdoin viimein vartalo-osa oli kasassa oli hihatkin jo neulottu. No en mä nyt viitti mitään puolivalmista näyttää, mä teen koko neuleen valmiiksi ja bloggaan vasta sitten. Ja miten kävi? Siellä ne hihat on edelleen odottelemassa langanpätkien päättelijää... Tässä siis sittenkin neuletakin torso:



















Tähän mennessä olen tyytyväinen. Vaikka laskin silmukkamäärät paksumman langan takia uudelleen ja vaikka muutin etukappaleiden muotoa niin silti ei ole tarvinnut purkaa kertaakaan ja se on jo historiallista se. Samoin olen supertyytyväinen etukappaleiden reunoihin, nurja neule käpertyy siististi poimituista silmukoista jääneiden saumanroippeiden päälle eikä silti tunnu yhtään liian paksulta. (Tosin kuvassa reuna kummasti kirraa, täytyypä tutkia onko vika käyttäjässä vai neuleessa.)



















Nyt on mietinnässä enää solmimisnauhojen pituus: pitäisikö niiden kiertää mahan yli vaiko ei?

4 Comments:

Blogger Anni said...

Mun mielestäni käytössä on parempi, jos solmiamisnauhat ei kierrä mahan yli/ympäri. Sillon se etuhelma menee helpommin kurttuun esim. istumisen jäljiltä ja jakku ei vaan näytä niin hyvältä kuin jos solmiamisnauhat menee vaan selästä. Mutta makunsa kullakin.

9:53 ip.  
Blogger JohannaL said...

Mun mielstä tuossa ylemmässä kuvassa on paremman näköinen eli ei mahan yli :)

8:51 ap.  
Blogger Tikrunmami said...

Minunkin ääneni saa ei mahan yli, perusteluna se, että näyttää ainakin kuvassa paremmalta

6:31 ip.  
Blogger Ripsu said...

Kiitokset kommenteista! Olettepas harvinaisen yksimielistä sakkia. Taidan siis kallistua ei mahan yli -nauhoihin.

9:15 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home