sunnuntaina, helmikuuta 12, 2006

Hulluna hahtuvaan

Minä olen tavisneuloja. Neulon mieluiten tavallisilla yksivärisillä villalangoilla; ei meleerattuja värejä eikä itseraidoittuvia lankoja, ei möykkyjä, ei glittereitä eikä varsinkaan huopuvaa lankaa.

Sitten tapasin Virtain Villan hahtuvakiekot. Mikä tuntu ja ihana tuoksu! Ensin neuloin hahtuvahousut kaverin lapselle. Sitten muutamat ihan muuten vaan.


















Sängynsuojus, koko 60cm x 120 cm
Malli: Oma
Lanka: Virtain villan hahtuva kaksinkertaisena, n. 360 g
Puikot: nro 6

Sateenkaarihahtuvat
Malli: Ruskovillan hahtuvahousuohje nro 3
Lanka: Pirtin kehräämön hahtuva yksinkertaisena, n. 35 g
Puikot: nro 4

Valkoiset hahtuvat ylempänä
Malli: Ruskovillan nro 3
Lanka: Virtain villan hahtuva kaksinkertaisena, n. 65 g
Puikot: nro 5

Valkoiset hahtuvat alempana
Malli Ruskovillan nro 1
Lanka: Virtain villan hahtuva kaksinkertaisena, n. 55 g
Puikot: nro 5


Ja koska sitä hahtuvaa tuntui riittävän niin jotenkin itsellenikin käsittämättömällä tavalla neuloin pari huovutettavaa pannulappua, jotka heitin pesukoneeseen. Kaikki sujui juuri niin kuin pitikin ja meistä kolmesta (hahtuva, pesukone ja minä) tuli erottamattomat kaverit.

Seuraavaksi vuorossa oli Sophie




















Sophie laukku
Malli: Julie Anderson (ohje löytyy Pahaisesta blogista
http://ziinanblogi.blogspot.com/ )
Lanka: Virtain villan hahtuva kaksinkertaisena, n. 120 g
Puikot: nro 6


Ja nyt viimeisimpänä parit suojelusenkelit ja maskottitonttu siskolle.















Enkelit
Malli: Novita 6/2002 (pienemmän olen itse laskeskellut)
Lanka: Virtain villan hahtuva kaksinkertaisena, isompaan n. 30 g, pienempään n. 10 g
Puikot: nro 6




















Tonttu
Malli: Oma
Lanka: Virtain villan ja Pirtin kehräämön hahtuvaa yksinkertaisena
Puikot: nro 3,5

Nykyään pelkään hahtuvan loppuvan Suomesta ja hamstraan sitä urakalla aina tilaisuuden tullen. (Pelkään myös koiperhosia. Vielä ei ole näkynyt.)

2 Comments:

Blogger Salanimi said...

Ooo! Ihana tuo suoja, tilasin itsekin valkoista hahtuvaa tuota suojaa varten :o)

Neuvoista edelleen kiitellen ja kumarellen, luontaistuotekauppaan kiipii hän,

Salanimi ;o)

11:19 ip.  
Blogger Ripsu said...

Voi! Eka kommentti! Ja vielä Salanimi & Salanimeltä! Mä oon ihan liikuttunut :)

Ps. Näin kauan meni, ennen kuin opettelin tämän kommentoinnin. Mä oon aika toivoton tapaus :D

10:15 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home